Veel gestelde vragen

1. Hoe moet ik mijn ontwerp aanleveren?

Voor een mooi eindresultaat is het belangrijk een goed ontwerp aan te leveren.

Bij voorkeur ontvangen wij een vector .EPS bestand. (Uitgezonderd fullcolour afbeeldingen)

Belangrijk

- Uw bestand moet in één van de hieronder beschreven programma's te openen zijn.

- Geef uw bestand een duidelijke naam, zoals de naam van het evenement of de organisatie.

Zo kunnen wij uw bestand gemakkelijk terugvinden.
(dus geen namen als
"ontwerp shirt" of "logo" maar bijv. "KPN_voorkant_groen")

- Vermeld de gebruikte kleuren en lettertypen.

Tips voor de ontwerper:

Teksten

Gebruikte lettertypes a.u.b. bijsluiten, of omzetten naar contouren (outlines).

Kleuren

- Wanneer u een specifieke kleur wilt kunt u die aangeven in Pantone (PMS) kleuren.

- Gebruik zoveel mogelijk steunkleuren in uw bestand, d.w.z. geen opgebouwde (CMYK) proces tinten.

Software

Corel Draw X6 (PC)

Corel Photopaint X6 (PC)

Adobe Illustrator CS3 (PC)

Adobe Photoshop CS3 (PC)

Het bestand hoeft niet in één van deze programma's gemaakt te zijn, maar moet hier wel in kunnen worden geopend. Zogenaamde ‘EPS' en ‘PDF'-bestanden kunnen bijna altijd worden verwerkt. Mocht u deze bestanden uit een ander programma exporteren, let dan op de kwaliteit van het bestand.



2. Geldt minimale oplage voor bestellingen?

Ja, de minimale oplage is 2 stuks.

Natuurlijk kan dit bij sommige bewerkingen erg prijzig uitvallen. Neem dan even contact op met onze verkoopafdeling, soms is het mogelijk een andere soort bewerking te kiezen.

Promoshirts levert aan bedrijven, verenigingen, evenementenorganisaties etc. Natuurlijk kunt u ook als particulier bestellen voor bijvoorbeeld een vrijgezellenfeest, vriendengroep enz.

Echter niet per stuk voor individueel consumenten gebruik.




3. Is borduren beter dan drukken?

Dat is niet direct te beantwoorden. De keuze voor borduren of drukken is erg afhankelijk van het ontwerp, de textiel en natuurlijk de toepassing. Per gelegenheid zal moeten worden bepaald wat de meest geschikte bewerking is voor die situatie.


4. Kan ik studentenkorting krijgen?

Wij willen graag voor iedereen de beste prijs hanteren en geven daarom geen kortingen voor bepaalde groepen.
Wel is het bijv. mogelijk een sponsor overeenkomst aan te gaan. Neem hiervoor contact op met onze verkoopafdeling.


5. Hoe lang is de standaard levertijd?

De meeste zeefdruk- en borduurorders zijn na 2 weken gereed. Voor de extra zekerheid is het verstandig in drukke periodes 3 weken aan te houden.
Transfer artikelen kunnen vaak binnen een dag al klaar zijn.
Voor speciale textiel en custum-made kleding gelden langere levertijden. (Oost Europa +/- 6 weken, Azie 8 tot 12 weken)

Als het werkelijk snel moet, zijn spoedleveringen mogelijk tegen een meerprijs.


6. Is snellere levering mogelijk?

Jawel, in overleg is het vaak nog mogelijk om sneller te leveren.
Wilt u hiervoor echter een garantie, wordt er een spoedtoeslag in rekening gebracht.


7. Wanneer geldt een spoed toeslag?

Wanneer de gegarandeerde levertijd minder bedraagt dan 2 weken.


8. Levert u ook aan particulieren?

Naast bedrijven zijn ook particulieren bij ons van harte welkom.


9. Kan ik een opdracht nog annuleren?

Het annuleren van bestellingen is mogelijk, maar eventueel reeds gemaakte kosten voor een opdracht worden wel in rekening gebracht.


10. Hoe moet ik een bedrukt shirt wassen?

Algemeen geldt voor bedrukte shirts een advies wastemperatuur van 40 gr. C, binnenstebuiten, liefst niet in de droger, en natuurlijk donkere textiel apart wassen.
Vanzelfsprekend is dit ook weer afhankelijk van de soort textiel en de soort bewerking. Zo kunnen we ook bijv. producten leveren welke geschikt zijn voor kookwas.
Bij bijna al onze producten doen wij na bewerking een wasinstructie, mocht u deze niet hebben ontvangen vraag er dan gerust naar.